NYHETSARKIVET
17 sep 2010 12:06
Regn och åska ökade Skanovas servicekostnader med 30-40%
De kraftiga regn- och åskvädren i slutet av sommaren har kostat på för Skanova. Bolaget har haft en ökning av antalet felanmälningar med 30-40 procent jämfört med normalsommaren, från mitten av juli till och med vecka 34.

– Vi hade en bättre beredskap än någonsin innan sommaren, men mängden regn och åska blev ändå så stor att vi trots det har haft förlängda åtgärdstider på ett flertal platser i landet, säger Nina Stridsberg, informationschef på Skanova, till Telekomnyheterna.

TN: Hur har det här påverkat era kostnader för servicen på nätet?

– Det har blivit dyrare för oss. Våra kostnader för det ökade antalet felanmälningar följer volymökningen, säger Nina Stridsberg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108