I förra veckan startade Phonera en nygammal verksamhet genom att börja sälja mobilabonnemang. Från och med i dag börjar det stora marknadsföringsarbetet för att kunna ta marknadsandelar.
Vi är precis i startfasen och det känns spännande. Det är en pusselbit som har saknats i vår produktportfölj. Det har varit ett stort intresse för den här tjänsten och efterfrågats, framförallt från våra egna kunder, säger Robert Öjfelth, vice vd Phonera, till Telekomnyheterna.
Phonera riktar sig till små- och medelstora företagskunder och enligt företaget har man gott hopp om att kunna konkurrera med både de stora och små operatörerna.
Absolut, det kommer vi att kunna göra. Jag tror att vi kan få väldigt bra helhetslösningar med våra andra produkter. Vi har ett bra erbjudande som ligger bra prismässigt. Det här är en produkt som vi har velat ha länge och nu fick vi ett bra business case, säger Robert Öjfelth.
Bolaget lanserar nu fyra olika abonnemang. Ett av dessa som företaget är väldigt nöjt med är Phonera Fri som varken har bindningstid eller fasta kostnader.
Tidigare har Phonera varit service provider i Telenors nät, men efter några år utan mobilerbjudande satsar man nu i Telias mobilnät.