NYHETSARKIVET
25 okt 2010 12:15
Lite nöjdare kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex…
Kundnöjdheten för den svenska telekombranschen som helhet har ökat med 0,9 enheter i Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning, som redovisades under måndagen. Enligt Svenskt Kvalitetsindex så beror ökningen på förbättringar inom fast telefoni för företagskunder samt bredband på privatmarknaden.

I år är tredje året som även mobilt bredband finns med i undersökningen. Både på företags- och privatsidan är mobilt bredband den delbransch som ger lägst kundnöjdhet.

Rapportunderlaget för telekombranschen baseras på omkring tio tusen telefonintervjuer som genomfördes mellan den 2 september och den 11 oktober av EDB Business Partners. Frågorna rör de erfarenheter som kunderna har av sin huvudleverantör av en vara eller tjänst under det senaste året. Svenskt Kvalitetsindex har gjort dessa mätningar sedan 1989.

Ta del av rapporten som pdf genom att skicka ett mejl till info@telekomnyheterna.se
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108