TeliaSonera, Com Hem och Tele2 tillhör de åtta sämsta bolagen i Sverige när det gäller att ta hand om sina kunder. Det visar en undersökning som Wednesday Relations har gjort. Totalt har 13 500 beslutsfattare i bolag med mer än 50 anställda tillfrågats om vem som är bäst, respektive sämst på att ta hand om sina kunder.
Ingen operatör hamnade på topplistan medan tre operatörer kom in på bottenlistan.
Här är listorna.
Bäst på att hand om sina kunder
(där 1 är bäst)
1. ICA & IKEA
2. SAS & Länsförsäkringar
3. McDonalds
4. Malmö Aviation
5. Toyota
6. Systembolaget
7. Handelsbanken
8. Apple
9. Volvo
10. American Express & Nespresso
Sämst på att ta hand om sina kunder
(där 1 är sämst)
1. SJ
2. Ryanair
3. Försäkringskassan
4. TeliaSonera
5. Com Hem
6. Viasat
7. Eon
8. Fortum och Tele2/Comviq
9. Lidl
10. SL