Under det senaste året har rekordmånga chefer bytt jobb på Ventelo. De som inte själva har sökt sig från bolaget har fått byta jobb till förmån nya chefer.
I en intervju i Telekomnyheternas pdf-nyhetsbrev i våras, berättade dåvarande vd:n Peter Blom om Ventelos tuffa planer som bland annat innebar 10 procents marknadsandel på den svenska SME-marknaden. Samtidigt har bolaget återetablerat sig på den norska mobilmarknaden och sneglar även på den danska marknaden.
Bland de tunga rekryteringar som Peter Blom gjort under det senaste året finns bland annat säljdirektören Dan Mårtensson som kom från Telenor och Spring Mobils Juhanni Saari som CTO. Tunga personer som försvunnit är bolagets operative chef Erik Qvist och den tidigare marknadschefen Michaëla Hemberg.
I dag publicerade Ventelo en skriftlig kommentar till senaste numret av Fria Företagare, där man för fram ett antal påståenden om att Ventelo använder oschyssta metoder, att företaget går dåligt samt just att flera ledande personer har fått lämna.
Ventelo vill vara en personlig partner som hjälper kunden att välja rätt kommunikationslösning, att stötta kundens affär med rätt lösningar och personlig kundtjänst. Oschyssta affärsmetoder är strikt förbjudna. Att våra kunder känner sig lurade är helt oacceptabelt och något vi kommer att gå till botten med. Vi utbildar regelbundet personalen och följer upp kundernas uppfattning om oss. Kunder som känner sig lurade eller har frågor runt det inträffade är välkomna att kontakta vår kundtjänst, skriver man i en kommentar.
Med anledning av att flera personer med toppositioner har bytts ut framför man att som en naturlig del i utvecklingen har det tillförts ny kompetens, både på ledande positioner och i övriga delar av företaget. Samtidigt har vi också kunnat fira en rad viktiga segrar, bland annat ett avtal där Ventelos kunder får tillgång till operatören 3:s nät och ett pärlband av vunna offentliga upphandlingar.