Antalet konsumentklagomål hos Post- och telestyrelsen minskade under november månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det visar nypublicerad statistik från myndigheten.
Uppseendeväckande i statistiken var att den lilla operatören Svea Telecom fick 12 klagomål gällande abonnemang.
Här är samtliga klagomål per kategori, antalet klagomål under november 2009 inom parentes:
Abonnemang: 44 (22)
Abonnentförteckning: 0 (4)
ADSL: 3 (9)
Avlyssning: 0 (0)
Avtalsvillkor: 4 (29)
Driftsavbrott: 14 (24)
Fibernät: 0 (3)
Förval: 1 (0)
Kundtjänst: 9 (2)
Lagring: 0 (0)
Marknadsföring och spam: 18 (15)
Mobilt bredband: 3 (3)
Nummerportabilitet: 3 (7)
Nummerpresentation: 0 (0)
Nummerupplysning: 1 (1)
Räkning: 8 (10)
Samtalsspärr: 0 (2)
Telefonkort: 0 (0)
Trafikuppgifter: 0 (0)
Tystnadsplikt: 0 (0)
Övrigt: 2 (1)
SUMMA: 110 (132)