Om en vecka, torsdagen den 14 februari, ska TeliaSonera lansera sin nya mobilportal SurfOpen på sina nordiska marknader. Det erfar Telekomnyheterna.
En av de stora nyheterna i SurfOpen är att anslutna mobiltelefoner kommer att ha ett så kallat value-window med reklam som visas även när telefonen är i viloläge. Dessutom kommer TeliaSonera att ha flikar för favoriter, sökmotor och annonsutrymme i mobilens webbläsare.
Reklam till våra kunder har varit tekniskt möjligt i många år, men det är först nu som vi har hittat en smart och enkel lösning som gynnar både våra kunder och annonsörer. För kunden ger tjänsten snabb och enkel tillgång till favorittjänster och attraktiva erbjudanden. Samtidigt skapar vi nya intäktsmodeller i mobilbranschen, sade Kenneth Karlberg, chef för Mobility Services på TeliaSonera, i ett pressmeddelande den 8 oktober förra året.
Vi har ett pressmöte den 13 februari och då kommer vi att berätta mer om SurfOpen och detaljer kring den tjänsten. Innan dess kommer vi inte att avslöja några detaljer, säger Jan Sjöberg, presschef på TeliaSonera till Telekomnyheterna.