NYHETSARKIVET
11 jan 2011 12:16
Minskat antal konsumentklagomål hos PTS under december
Trots att antalet konsumentklagomål gällande teleabonnemang ökade kraftigt under december 2010, jämfört med motsvarande period året innan, så minskade antalet klagomål som helhet. Det framgår av statistik från Post- och telestyrelsen.

Här är en sammanställning av alla konsumentklagomål kategori för kategori under december 2010 (december 2009 inom parentes):

Abonnemang: 30 (17)
Abonnentförteckning: 1 (4)
ADSL: 2 (2)
Avtalsvillkor: 6 (18)
Driftsavbrott: 10 (6)
Förval: 0 (6)
Kundtjänst: 0 (3)
Marknadsföring och spam: 14 (3)
Mobilt bredband: 2 (3)
Nummerportabilitet: 4 (3)
Räkning: 4 (11)
Samtalsspärr: 1 (1)
Tystnadsplikt: 1 (2)
Övrigt: 2 (4)

SUMMA: 77 (83)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108