NYHETSARKIVET
24 jan 2011 11:51
Differentiering nyckeln för att vinna mobila bredbandsracet
Tiden för one size fits all är förbi när det gäller mobilt bredband. I dag finns många olika hastigheter, nya tjänster och framför allt stor abonnenttillströmning. Nyckeln för att vinna kampen om de mobila bredbandskunderna stavas differentiering. Det skriver Ericsson i ett nytt så kallat vitpapper.

”Differentieringen ger människor exakt vad de behöver och är villiga att betala för. Varken mer eller mindre. Allt från no limit-abonnemang till enklast möjliga, samt allt däremellan. Nu måste operatörerna attrahera kunderna med bästa möjliga användarupplevelse och erbjuda tjänster med olika priser och prestanda samtidigt som kostnaderna måste kontrolleras.”

Abonnenttillväxten, terminaltillväxten, förändrade användarförväntningar samt behovet av konstant uppkoppling skapar nya intäktsmöjligheter för operatörer som klarar av dagens teknologi. Ericsson föreslår i vitpappret att operatörerna ska ha en "differentiation toolbox" som kan möjliggöra för näten att klara av den förväntade kundupplevelsen.

Läs hela vitpappret på följande adress: http://www.ericsson.com/news/110121_wp_differentiated_mbb_244188811_c
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108