Doro, som har inriktat sig på telekomprodukter för seniorer ökade omsättningen med 22 procent under fjärde kvartalet, från 187,6 miljoner kr till 229,1 miljoner kr. Rörelseresultatet för kvartalet uppgick till 26,4 miljoner kr (19,2).
Även om Doro är väletablerat i sin kategori och på sina kärnmarknader ser jag fortfarande en stor potential för fortsatt utveckling och tillväxt. Världens befolkning över 65 år fortsätter att öka och vill ha enkla, lättanvända produkter som underlättar det dagliga livet. För befolkningen över 65 år har vi en marknads-penetration på nära tio procent i Norden medan vi på övriga etablerade marknader nått en genomsnittlig penetration på omkring en procent inom samma grupp, säger vd Jérôme Arnaud i en vd-kommentar.
Under hela 2010 ökade omsättningen med 28,5 procent till 632,8 miljoner kr. Även rörelseresultatet ökade kraftigt, till 47,0 miljoner kr (26,6).