Telenor vill ta andelar på marknaden för musikstreaming-tjänster som exempelvis Spotify. I dag meddelade bolaget att man lanserar WiMP tillsammans med Aspiro. För 99 kr i månaden skapas en bäraktig musikindustri och på så sätt säkerställs att alla WiMP:s användare alltid kommer att ha all världens musik tillgänglig, skriver Telenor i ett pressmeddelande.
Bakom WiMP står börsnoterade Aspiro som samarbetar med Telenor som distributionspartner i Sverige, Norge och Danmark. Samarbetet omfattar bland annat distribution, marknadsföring samt förinstallation av WiMP på framtida telefoner. Telenors kunder kommer också få möjlighet att prova på tjänsten utan kostnad under 60 dagar.
Allt fler vill ha tillgång till tjänster oavsett tid och rum och musik är en viktig del av vardagen. Med WiMP breddar vi utbudet av enkla och flexibla tjänster med utgångspunkt i användarnas behov, kommenterar Georgi Ganev som är affärsområdeschef Konsument på Telenor Sverige.