NYHETSARKIVET
14 feb 2011 12:04
”Det har varit stiltje på mobilmarknaden som vi vill ändra på”
Efter en så kallad soft lansering av Sverigeverksamheten i december ökar nu Ludo Mobil takten för att locka de svenska kunderna. Som öppningserbjudande ger operatören 25 procents rabatt under sex månader på de olika abonnemangen Ludo Blå, Ludo Gul och Ludo Grön.

– Vi tycker att det har varit stiltje på mobilmarknaden och det vill vi ändra på. Förhoppningsvis så kan vi rekrytera ett antal kunder från de andra operatörerna, säger Markus Täkte, sverigechef på Ludo, till Telekomnyheterna.

– Vi smyglanserade i december med webbplatsen men det är först den här veckan som vi startar på riktigt och börjar kommunicera vårt namn och vem vi är. Vi har ganska tydliga planer om vart vi vill nå i Sverige men det är inget som vi vill kommentera nu. Men vi kan ta en bra marknadsandel, säger han.

Markus Täkte avslöjar även att det bara dröjer dagar till företaget lanserar sina företagsabonnemang. Till en början blir de väldigt enkla och utformade likt privatabonnemangen. Det är framför allt småföretagarkunder som man vill locka initialt, enligt Markus Täkte. Senare följer erbjudanden som riktar sig till större företag.

I ett pressmeddelande skriver företagets grundare och ordförande, norrmannen Idar Vollvik, att ”Ludo Mobil bara är det första steget i en etablering av Ludo-koncernen på den svenska marknaden. Vi kommer inom kort offentliggöra flera spännande satsningar i Sverige”.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108