NYHETSARKIVET
14 aug 2007 14:42
Telenor fick flest klagomål om teleräkning
Telenor var den enskilda operatör som fick flest klagomål på sina teleräkningar under årets första halva. Det framgår av statistik från Post- och telestyrelsen, som mottagit klagomålen. Statistiken är dock haltande då Tele2 och Comviq särredovisas från varandra. Om dessa två bolag räknats tillsammans hade Tele2/Comviq varit den operatör som fått flest klagomål.

Här är de fem operatörer som fått flest konsumentklagomål på sina teleräkningar under första halvåret i år. Totalt kom 156 klagomål in under perioden:

1. Telenor, 28 klagomål
2. Telia, 23 klagomål
3. Tele2, 22 klagomål
4. Comviq, 14 klagomål
5. Ventelo, 7 klagomål

När det gäller konsumentklagomål om förval uppgick de under första halvåret i år till 206. Här är de fem operatörer som fick flest klagomål:

1. Tele2, 56 klagomål
2. Optimal Telecom, 42 klagomål
3. Ventelo, 34 klagomål
4. Universal Telecom, 13 klagomål
5. Verizon, 11 klagomål

Hela PTS redovisning av konsumentklagomål första halvåret i år finns att ladda ner här: http://www.pts.se/Dokument/dokument.asp?ItemId=7115
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108