De två operatörerna Svea Telecom och Access2Tel var två av huvudfaktorerna till att antalet konsumentklagomål till Post- och telestyrelsen ökade under februari.
Här är en sammanställning av alla konsumentklagomål kategori för kategori under februari 2010 (februari 2009 inom parentes):
Abonnemang: 32 (8)
Abonnentförteckning: 1 (1)
ADSL: 1 (2)
Avlyssning: 1 (0)
Avtalsvillkor: 14 (28)
Driftsavbrott: 11 (14)
Fibernät: 3 (5)
Kundtjänst: 2 (8)
Marknadsföring och spam: 24 (15)
Mobilt bredband: 3 (3)
Nummerportabilitet: 5 (4)
Räkning: 13 (12)
Samtalsspärr: 1 (2)
Telefonkort: 0 (1)
Tystnadsplikt: 0 (1)
Övrigt: 9 (4)
SUMMA: 120 (108)