Antalet konsumentklagomål till Post- och telestyrelsen minskade kraftigt under mars månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Främst är det antalet klagomål på avtalsvillkor, driftsavbrott och räkningar som har minskat i år.
Här är en sammanställning av antalet konsumentklagomål under mars månad i år, mars 2010 inom parentes:
Abonnemang: 26 (18)
Abonnentförteckning: 2 (1)
ADSL: 5 (7)
Avtalsvillkor: 8 (25)
Driftsavbrott: 10 (19)
Fibernät: 3 (1)
Förval: 0 (1)
Kundtjänst: 3 (9)
Marknadsföring och spam: 20 (18)
Mobilt bredband: 9 (6)
Nummerportabilitet: 1 (6)
Räkning: 8 (20)
Samtalsspärr: 1 (1)
Tystnadsplikt: 0 (2)
Övrigt: 12 (23)
SUMMA: 108 (157)