Daniel Lantz, som är online sales manager på Telenor i Sverige kommer i dag ut med boken E-handel så driver du och utvecklar den, på Liber förlag.
Boken utgår från en helhetsmodell: den strategiska e-handelscirkeln. Kärnan i modellen är själva e-butiken och runt den finns nio nyckelområden, bland annat CRM & kundkommunikation, försäljningsåtgärder och användbarhet, som alla måste fungera för att det ska bli en framgångsrik affär. Steg för steg får läsaren en unik inblick i hur man effektivt kan strukturera sin verksamhet. Här finns lättillgängliga exempel, checklistor och skärmdumpar över olika företags e-lösningar, skriver Liber i ett pressmeddelande i dag.
Nu när e-handeln boomar och tekniken för att starta upp är både lättillgänglig och billig så är det många som vill prova vingarna. Föreställningen om att e-handel i sin form är självgående och enkel att bedriva stämmer dock inte alltid överens med verkligheten. Det är här min erfarenhet kommer in i bilden och guidar läsaren, säger författaren Daniel Lantz i en presskommentar.