NYHETSARKIVET
28 aug 2007 14:42
Peder Ramel: "Övertygad om att detta är en långsiktig trend"
Peder Ramel, vd för 3 i Skandinavien, det bolag som säljer bäst inom mobilt bredband för närvarande, tror att det är en långsiktig trend att mobilt bredband säljer bättre än det traditionella bredbandet.

- Jag är övertygad om det. Hsdpa kommer att ta en mycket stor del av bredbandsmarknaden. Fördelen finns i att man kan skippa sladdarna och inte minst att man slipper betala en abonnemangsavgift till Telia vid sidan av bredbandsabonnemangsavgiften. Bland mobilanvändare under 30 år är det i dag allt vanligare att man skippar det fasta teleabonnemanget, säger Peder Ramel till Telekomnyheterna.

TN: Tror du att mobilt bredband kommer att klara en eventuell priskonkurrens från adsl?

- Ja, i och med att priset på både mobilt och traditionellt bredband ligger kring 200 kr så tror jag att det mobila bredbandet tål att vara något dyrare än adsl. Fördelarna med att kunna använda det var man vill kommer ändå att överväga, säger Peder Ramel.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108