NYHETSARKIVET
31 aug 2007 14:42
ACN tappade 40% av omsättningen 2006
Den förr så framgångsrika teleoperatören ACN, som sålde fasta och mobila abonnemang via multi-level-marketing, fortsätter att gå kräftgång på den svenska marknaden.

Under 2006 minskade bolaget sin omsättning med 40 procent, och nu letar man nya vägar för att kunna fortsätta verksamheten i Sverige. Det framgår av ACN Communications årsredovisning för 2006.

"Bolaget har tappat marknadsandelar i Sverige till följd av en mycket hård konkurrens som gör det svårt att för återförsäljare som bolaget att bibehålla attraktiva priser. Det holländska moderbolaget undersöker för tillfället möjligheten att hitta nya samarbetspartners för att kunna stötta bolagets aktiviteter i Sverige och utvidga produktportföljen och skapa en bättre affärsmöjlighet för sina oberoende representanter under 2007", skriver ACN.

2006 års siffror för ACN i korthet (2005 års siffror inom parentes):

Omsättning: 140,7 Mkr (228,4 Mkr)
Rörelseresultat: 1,7 Mkr (0,5 Mkr)
Resultat efter finansiella poster: 0,3 Mkr (0,3 Mkr)

Omsättning fast telefoni: 103,6 Mkr (157,0 Mkr)
Omsättning mobil telefoni: 34,6 Mkr (67,1 Mkr)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108