Tele2 Sveriges mobilverksamhet redovisade i dag en omsättningsökning med 10 procent under årets andra kvartal, jämfört med motsvarande period förra året.
Vi är mycket stolta över denna omsättningsökning, sade Mats Granryd, vd och koncernchef för Tele2, vid bolagets webcast i dag.
I sitt vd-ord i rapporten skriver han följande om den svenska verksamheten:
I Sverige förblir marknadsandelen viktig men det är absolut nödvändigt att vi utvecklas tillsammans med våra kunder och skapar en långsiktig relation med dem. Vi har varit riktigt framgångsrika i att få våra kunder att gå från kontantkort till abonnemang genom att erbjuda mer tillgängliga mobiler i kombination med bra priser och paketerbjudanden Vi måste fortsätta att framgångsrikt adressera den konstant ökande efterfrågan på smarta telefoner och datatjänster.
Under juni månad var 88 procent av Tele2:s sålda telefoner smartphones och andelen smartphones i kundbasen uppgick till 35 procent. Därtill berättade man vid sin webcast att 4G-nätet nu täcker 14 svenska städer, motsvarande 40 procent av den svenska populationen.