NYHETSARKIVET
17 aug 2011 11:59
NextGenTel tillsätter branschens första kundombudsman
TeliaSonera-bolaget NextGenTel meddelade i går att man som första norska bredbandsleverantör lanserar en egen kundombudsman. Det blir Silje Morlandstø, som även sitter i ledningen för Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon, som får uppdraget.

Men kundombudsmannen ska inte på något sätt ersätta kundservice utan fungera som ett komplement och bli ”kundens väg in i organisationen”.

”Den största förbättringspotentialen i bredbandsbranschen ligger i min mening i kundbehandligen. Det här är en bransch där man lätt ser sig blind på tekniken och snabbt glömmer att det bara är ett verktyg för att skapa bra upplevelser. Det är kunderna som vi leverer av och det ska synliggöras ännu bättre i organisationen”, säger Rolf Barmen, vd för NextGenTel sedan tidigare i år, i ett pressmeddelande.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108