I går inledde Telenor en ny reklamkampanj för mobilt bredband i 4G. Den nya reklamsatsningen ska, till skillnad från tidigare varumärkesbyggande kampanjer, även ses som en kommersiell satsning på 4G.
Vi har den senaste tiden släppt flera nya typer av 4G-produkter och nu är nätet utbyggt även utanför de största städerna i Sverige, så det rör sig på 4G-fronten, säger Andreas Hamrin, presschef på Telenor Sverige, till Telekomnyheterna.
Han understryker dock att kampanjen även är viktig för varumärkesbyggandet.
I den nya filmen dras Sören in i en färgglad, animerad drömvärld som speglar frihetskänslan man upplever när man surfar med Telenors mobila bredband. Filmen visar hur Sören sugs in i en annan värld i samma sekund som han pluggar in sitt mobila bredband i datorn. För att skapa Sörens mobila bredbandsvärld användes samma kamera som i Harry Potter-filmernas 3D-sekvenser. Reklamfilmen är, i vanlig ordning, regisserad av Felix Herngren och bjuder även på ett gästspel av tv- och bloggprofilen Alexander Schulman., skriver Telenor i ett pressmeddelande.