Tele2 och det helägda dotterbolaget Optimal Telecom stod för 73 procent av konsumentklagomålen på förval hos Post- och telestyrelsen under augusti månad. Det framgår av myndighetens statistik för konsumentklagomål.
Totalt tog PTS emot 44 klagomål om förval under augusti månad. 20 av dessa berörde Tele2, 12 berörde Optimal Telecom och fyra berörde Ventelo.
Vill du själv ladda hem PTS statistik så hittar du länken under rubriken Nypublicerade dokument och domar.
###
#05: Samtliga överklagar PTS-föreläggande om mobil samtrafik
Samtliga tre operatörer som den 15 augusti i år förelades att sänka sina mobila termineringspriser till i genomsnitt 55 öre per minut, har för avsikt att överklaga beslutet.
Hi3g och Tele2 kom in med överklaganden till PTS i går och Telenor bekräftar för Telekomnyheterna att man har för avsikt att överklaga föreläggandet.
- Vi kommer att överklaga, säger Annica Elmehagen, informationschef på Telenor i Sverige, till Telekomnyheterna.