I dag öppnade 3 ett nytt butikskoncept i sin butik på Gamla Brogatan 27 i Stockholm. Tanken är att slå samman butik och servicepoint i samma lokal. Butiken kommer att ha två servicetekniker från Anovo som kommer att arbeta med att reparera enklare problem med telefoner.
Vi kommer att kunna serva våra kunder inom fyra olika områden. Dels generell service så som att komma igång med telefonen och att förstå telefonräkningen. Vi kommer även att kunna göra installationer och uppgraderingar. Därtill såklart reparationer av telefoner där vi kommer att kunna göra i princip alla ingrepp där det inte behövs lödningar i telefonerna. Det fjärde området som vi ska kunna göra i butiken är utbildningar där vi lär kunder mer om både smartphones och om våra tjänster så som till exempel 3Växel, säger Anna Nordh, kundservicedirektör på 3 i Sverige, till Telekomnyheterna.
Tanken är att de två serviceteknikerna ska kunna hantera upp emot 50 service-ärenden per dag i butiken.
En viss inspiration till det här konceptet har vi hämtat från vår flaggskeppsbutik i Köpenhamn, där vi mycket framgångsrikt har erbjudit service i butiken under en tid, säger Anna Nordh.