NYHETSARKIVET
24 okt 2011 12:13
Telenors storsatsning på kvalitet har gett resultat
Telenors storsatsning på kvalitet tycks ha gett resultat. För fyra-fem år sedan var bolaget i särklass sämst i flera av kategorierna av Svenskt Kvalitetsindex, men ett långsiktigt kvalitetsarbete tycks ha gett resultat och i år rankas Bredbandsbolaget högst av alla bredbandsoperatörer på den svenska marknaden.

– Det här bevisar att det ger resultat på lång sikt när man sätter sig ner och arbetar med att förbättra sin kvalitet. I mångt och mycket handlar det om ett jäkla gnatande med förbättringsarbetet, det finns ingen mirakellösning som höjer betyget över en natt, säger Andreas Hamrin, presschef på Telenor, till Tekomnyheterna.

På privatmarknaden för mobiltelefoni har Telenor förbättrat sitt betyg varje år sedan 2007, då man hade 60,7 i index-betyg. I år har bolaget arbetat sig upp till en nivå på 65,4 vilket är långt ifrån det bästa betyget på marknaden, men ändå en markant förbättring.

– Under det senaste året har vi arbetat hårt med att förbättra kvaliteten i våra 2G- och 3G-nät. Det tror jag kommer att göra att vi får se fortsatt förbättrade resultat från Telenors sidan under de närmaste åren, säger Andreas Hamrin.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108