NYHETSARKIVET
4 nov 2011 11:54
Fiber i 25 procent av bredbandserbjudandena på marknaden
Mer än 25 procent av bredbandserbjudandena på marknaden är nu baserade på fiberaccess. Det konstaterar Strategy Analytics i sin rapport ”The Cost of Fiber-Based Broadband”, där man har analyserat bredbandserbjudandena på 40 olika marknader.

"Medan resultaten visar en snabbväxande och mycket positiv bild för fiber med stor tillgänglighet i många länder så kommer tillgängligheten till accessformen att fortsätta vara begränsad en tid framöver. Därutöver kan Strategy Analytics konstatera att ett fåtal operatörer har infört datamängdsbegränsningar. Detta är något oväntat – åtminstone i nuläget. Begränsningarna är ganska generösa än så länge, men det här är ett område att se upp med i framtiden”, säger Josie Sephton, författare till rapporten.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108