NYHETSARKIVET
8 nov 2011 12:37
Svenska mobilpenetrationen uppe i 141,9 procent Q3
Den svenska mobilpenetrationen, baserad på de stora mobiloperatörernas egna siffror, är nu uppe i 141,9 procent. Det visar beräkningar som Telekomnyheterna har gjort. Vid utgången av Q3 förra året var motsvarande siffra 134,2 procent.

Den svenska telekommarknaden har under det senaste året i princip bara växt när det gäller abonnemangskunder och har gått från 12,6 miljoner aktiva kontantkort och abonnemang vid utgången av september månad 2010 till 13,4 miljoner vid motsvarande tidpunkt 2011.

Under det senaste året har 3 ökat sin marknadsandel med 0,5 procentenheter till 9,9 procent, Telia har ökat sin med 0,2 procentenheter till 46,2. Största förlorare är Tele2, som har tappat 0,6 procentenheter till en marknadsandel på 27,8 procent. Telenor har tappat 0,1 procentenheter till 16,1 procent.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108