Telia har nu nått 200 000 bredbands tv-kunder i Sverige. Det meddelar bolaget i dag. Det innebär att bolaget bibehåller den tillväxttakt som man har haft tidigare under året. Vid halvårsskiftet redovisade Telia 160 000 tv-kunder och den 31 mars hade man 100 000 kunder.
TN: Hur beroende är ni av nedsläckningen av det analoga tv-nätet?
- De stora volymerna kommer spritt över hela landet och följer inte alls nedsläckningen. Det är ett bra betyg för vår kommunikation då vi har valt att lansera detta som framtids-tv där du kan hyra video och titta på familjebilderna genom tv:n, säger Kent Jonsson, försäljningschef för konsumentmarknaden på TeliaSonera i Sverige, till Telekomnyheterna.
TN: Det talas om att en stor del av bredbands tv-kunderna ännu inte ens packat upp utrustningen ur kartongen. Stämmer det?
- Nej. Vi har inga problem med aktiveringen av våra kunder. Det har snarare gått bättre än planerat att få kunderna att komma igång, säger Kent Jonsson.