NYHETSARKIVET
30 nov 2011 12:23
Bredband2 ska bli bäst på kundservice med Nöjd Kund Index
Triple play-leverantören Bredband2 satsar vidare på stark kundservice och lanserar i dag onlinechatt och Nöjd Kund Index, NKI. Med onlinechatten ska kunderna få sina problem avhjälpta snabbare och effektivare än i dag. Med Nöjd Kund Index förfinas metoden för att mäta kundservicen efter avslutade ärenden.

– Anledningen är att vi har som ambition att bli den branschledande aktören på det här området. Redan tidigare har vi jobbat med att förbättra processerna och de här nya funktionerna är ett led i det, säger Daniel Krook, vd för Bredband2, till Telekomnyheterna.

TN: Ni ska bli branschledande men hur står ni er på kundservice i dag?

– De stora operatörerna har självklart redan de här funktionerna men bland bolagen i vår storlek så är vi redan i dag ledande och fortsätter att jobba med de här frågorna. En del är att ha många funktioner och tillgängliga kanaler för kunderna, men sedan gäller det att varje funktion har den bästa hanteringen och där bedömer jag att vi på många områden redan slår de största aktörerna.

TN: Varför är kundservice så viktigt för er?

– Branschen har generellt sett varit dålig på det och fått utstå kritik. För oss som uppstickare är det otroligt viktigt att både tjänsten och kundservicen är så bra som den kan vara. Därför jobbar vi med att ha både snabb svarstid och snabb hantering av de ärenden som kommer in.

Bredband2 har i dag cirka 60 anställda och enligt Daniel Krook tillhör de som jobbar med traditionell kundservice den största enheten i bolaget.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108