Antalet konsumentklagomål hos Post- och telestyrelsen ökade kraftigt under november månad jämfört med motsvarande period förra året. Det framgår av aktuell statistik från PTS.
Främst är det klagomål på abonnemang, avtalsvillkor, kundtjänst, mobilt bredband och teknikskiftet som har ökat.
Här är klagomålen till PTS under november månad per kategori (november månad 2010 inom parentes):
Abonnemang: 55 (44)
Abonnentförteckning: 3 (0)
ADSL: 4 (3)
Avlyssning: 0 (0)
Avtalsvillkor: 8 (4)
Driftsavbrott: 7 (14)
Fibernät: 2 (0)
Förval: 2 (1)
Kundtjänst: 14 (9)
Lagring: 0 (0)
Marknadsföring och spam: 25 (18)
Mobilt bredband: 16 (3)
Nummerportabilitet: 2 (3)
Nummerpresentation: 0 (0)
Nummerupplysning: 0 (1)
Räkning: 6 (8)
Samtalsspärr: 0 (0)
Telefonkort: 0 (0)
Teknikskiftet: 24 (-)
Trafikuppgifter: 1 (0)
Tystnadsplikt: 0 (0)
Övrigt: 12 (2)
SUMMA: 181 (110)