Doro tappade under det gångna 23,8 procent av sin omsättning och redovisar en försäljning på 198,4 miljoner kr (260,3 miljoner kr) för det andra kvartalet i år. Det framgår av bolagets kvartalsrapport som presenterades i dag.
Doros ebitda-resultat minskade med 51,2 procent till 15,7 miljoner kr (32,2 miljoner kr) och rörelsresultatet, ebit, minskade till 5,3 miljoner kr (15,5 miljoner kr).
"När vi nu sammanfattar det första halvåret 2022 är det uppenbart att vi ännu inte lyckats återgå till det affärsmässiga normalläge vi hade förväntat oss efter Covid. Vi ser dock positivt på framtiden, inte minst då arbetet med nya innovationer fortlöper enligt plan och strategin att expandera till närliggande teknikområden ligger fast, samtidigt som vi också gynnas av ett gott kassaflöde. Vi lanserar våra två första nya icke-telefonprodukter redan nu på IFA-mässan i Berlin i början av september, och räknar sen med att släppa också en tredje helt ny produktkategori på MWC i Barcelona i början på nästa år", skriver bolagets vd Jörgen Nilsson i sitt vd-ord.