Tele2 hade under det gångna kvartalet en mobilkundtillväxt på 60 000 abonnemang, fördelat på 23 000 företagsabonnemang, 37 000 privatabonnemang och 21 000 privata kontantkort. Det är den bästa organiska kundtillväxten under ett kvartal sedan 2013.
"Halvvägs in i 2022 är vi glada att se att våra initiativ och arbete ger resultat och att vi är på en stadig kurs att leverera i linje med vår guidning för 2022. Tele2 är ett tillväxtorienterat bolag i grunden och det är betydelsefullt för oss att se samtliga affärsområden växa", skriver Kjell Johnsen, vd och koncernchef för Tele2 i sitt vd-ord.
Totalt ökade den svenska omsättningen med 1 procent till 4 039 miljoner kr (4 009 miljoner kr) under kvartalet, samtidigt som det underliggande ebitda-resultatet ökade till 2 217 miljoner kr (2 176 miljoner kr).