Telia Sverige rapporterade i dag en omsättningsökning på 1,7 procent till 8 641 miljoner kr (8 492 miljoner kr) under det andra kvartalet i år. Samtidigt har tjänsteintäkterna på mobilsidan ökat med 2,7 procent och på fastnätssidan med 0,3 procent.
Bolagets justerade ebitda-resultat ökade med 2,8 procent till 3 358 miljoner kr (3 268 miljoner kr).
Tittar man på Telias rapporterade siffror så kan man dock se att de har legat på ungefär samma nivå de tre senaste kvartalen och att resultatförbättringen därmed framförallt är att härföra till förra årets prishöjningar som skedde över inom alla produktsegment på konsumentsidan under Q2 och Q3.
Under det senaste kvartalet ökade Telia sin mobila kundbas med 32 000 abonnemang medan antalet bredbandskunder minskade med -3 000 abonnemang. Antalet TV-abonnenter ökade under kvartalet med 13 000.