Den svenska mobiltelefontillverkaren Doro tappade 10,5 procent av sin omsättning under årets tredje kvartal. Omsättningen sjönk till 241,2 miljoner kr (269,4 miljoner kr).
Bolagets EBITDA-resultat sjönk samtidigt med 33,3 procent till 37,7 miljoner kr (56,5 miljoner kr) och rörelseresultatet sjönk med 33,6 procent till 26,9 miljoner kr (40,5 miljoner kr).
"I dagsläget förutser vi inga större förändringar vad gäller den ekonomiska situationen under det kommande kvartalet, utan försäljningen lär ligga kvar på lägre nivåer än föregående år. Den positiva återkoppling vi fick på våra nya produkter på IFA-mässan och framgången för vår senaste 4G-feature phone, inger dock hopp för framtiden. Dessutom lanserade vi ett antal spännande samarbeten i Berlin, som till exempel med det tyska golfförbundet, som kommer att hjälpa oss att vidare marknadsföra vårt varumärke och våra produkter och samt vårt uppdrag att skapa bättre liv för seniorer. Sist men inte minst, är vi stolta över att tillkännage vårt nya samarbete med den tyska rockstjärnan Doro Pesch, som inte bara delar sitt förnamn med oss, utan också vår passion för att göra seniorers liv enklare", skriver bolagets vd Jörgen Nilsson i sitt vd-ord.