Comviq och Telia Företag är de två operatörer som får bäst hållbarhetsbetyg av sina kunder i en mätning som Svenskt Kvalitetsindex har gjort i samband med sina traditionella kvalitetsmätningar av operatörerna.
"I telekomsektorn visar årets studie att det finns mycket mer att göra inom hållbarhetsområdet, i synnerhet gentemot privatkunderna. Här finns stora kundgrupper som inte tycker sig kunna bedöma sina aktörers hållbarhetsarbete. Hos de kunder som är engagerade och insatta så börjar hållbarhet däremot bli en central del av kundupplevelsen. Och sambandet mellan hållbarhet och kundnöjdhet är starkt", skriver Svenskt Kvalitetsindex i ett pressmeddelande i dag.
Här är resultatet i hållbarhetsindexet:
Privat
Comviq: 64,6
Halebop: 58,6
Hallon: 58,5
Bredband2: 57,8
Vimla: 57,5
Ownit: 56,5
Telia: 54,7
Telenor: 54,4
Tele2: 53,8
Bahnhof: 53,0
Tre: 51,4
Övriga: 60,6
Branschen: 55,1
Företag
Telia: 62,9
Telenor: 61,0
Tele2: 60,0
Tre: 57,3
Övriga: 58,7
Branschen: 61,0