Telenor Sverige redovisar tillväxt på nästan alla nivåer under det fjärde kvartalet. Det framgår av den kvartalsrapport som presenterades i dag. Omsättningen ökade under perioden till 2 377 miljoner kr (2 274 miljoner kr) samtidigt som ebitda-resultatet, rensat för Open Universe försäljningen tidigare i år, ökade med 2,0 procent. I reda tal visade ebitda-resultatet en minskning till 1 041 miljoner kr (1 099 miljoner kr). Samtidigt ökade antalet postpaid-abonnenter med 34 000 vilket delvis åts upp av att Telenor tappade 25 000 prepaid-kunder vilket ändå gav en nettotillväxt på 9 000 mobilkunder. Antalet fiberkunder ökade med 3 000 och TV-kunder med 2 000. I kopparnätet minskade antalet bredbandskunder med 13 000 och telefonikunder med 2 000.
- I slutet av 2021 gjorde vi en kraftsamling i säljinsatser och det momentum vi skapade då har vi fortsatt att underhålla med förbättrade erbjudanden, nya distributionskanaler och ett nytt kommunikationskoncept. Vi arbetar också med att effektivisera vår verksamhet och vårt arbetssätt för att kunna fortsätta investera i tillväxt och bättre erbjudande till våra kunder, säger Bjørn Ivar Moen, vd på Telenor Sverige, till Telekomnyheterna.