Det var Tre och Telenor som tog marknadsandelar medan Telia och Tele2 tappade marknadsandelar, sett till antalet mobilkunder under det avslutande kvartalet förra året. Det framgår av en sammanställning av de största operatörernas siffror, som Telekomnyheterna har gjort.
Under det fjärde kvartalet växte Tres marknadsandel när det gäller mobilkunder med 0,4 procent till 17,4 procent. Telenor tog 0,1 procentenheters marknadsandel och har nu 20,7 procent av de fyra stora operatörernas mobilkunder.
Största förlorare var Telia som tappade 0,3 procentenheter till 33,5 procents marknadsandel. Det innebär att Telia det senaste året har tappat 1,0 procentenheter av sin marknadsandel och sett över de senaste tre åren är tappet 3,0 procentenheter.
Tele2 tappade 0,2 procentenheter till 28,5 procents marknadsandel under Q4.