Bredband2 avslutade förra året med en ökad omsättning under det fjärde kvartalet till 382,8 miljoner kr (375,9 miljoner kr), men samtidigt sjönk ebitda-resultatet till 59,4 miljoner kr (61,6 miljoner kr). Men för 2023 är det fokus på lönsamhet för Bredband2, det skriver bolagets vd Daniel Krook i sitt vd-ord i rapporten.
Mycket av arbetet 2022 har handlat om att bli ETT bolag med ETT starkt varumärke på marknaden efter A3-förvärvet. Vi har lyckats slå samman våra tidigare fyra varumärken och visat att Bredband2 står starkt som ett eget varumärke.
Nu går vi in i nästa fas med ökat fokus på lönsamheten. Det är samtidigt viktigt att ha en stark organisk tillväxt och vi ser att både privat- och företagssidan har goda förutsättningar att växa under de kommande åren. I ett längre perspektiv är vi fortsatt intresserade av förvärv och vi kommer löpande att titta på olika möjligheter inom alla relevanta affärssegment, skriver Daniel Krook.
Under kvartalet tappade Bredband2 1 900 bredbandskunder via fiber från 460 400 kunder till 458 500 kunder.