NYHETSARKIVET
19 jun 2023 12:12
Telia om prisklämningsanklagelserna: Vi har alltid en marginal
Telia håller inte med om att man har bedrivit prisklämning på bredbandsmarknaden med Halebops slutkundspriser som har varit lägre än inköpspriset, så som både Bahnhof skrivit i en anmälan till både Post- och telestyrelsen och Konkurrensverket. Detta trots att även Telekomnyheterna har kunnat leda i bevis att Halebop gått med en förlust på 813 kr per kund det första året för en ny kund med 100 Mbit-abonnemang i systerbolaget Zitius öppna bredbandsnät.

TN: Enligt Bahnhof har ni bedrivit prisklämning under en längre tid, hur ser ni själva på de uppgifterna?

- Det håller vi absolut inte med om. Vi har alltid en marginal på vår slutkundsaffär, säger Irene Krohn, presschef för Telia, till Telekomnyheterna.

TN: Efter Bahnhofs anmälan har ni justerat upp priset på den anmälda tjänsten med 110 kr i både Zitius och Telia Öppen Fibers nät, vad är anledningen till det?

- Prishöjningen har varit planerad sedan länge och har självklart inget med Bahnhofs anmälan att göra.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108