NYHETSARKIVET
31 jan 2012 13:08
Så ska Telia återvinna förtroendet för teknikskiftet
Efter senhösten- och vinterns heta debatter kring Telias teknikskifte, där man ersätter fastnätstelefoni med en mobillösning i glesbygdsområden, har nu projektet fått en rejäl ansiktslyftning. Bland annat kommer Telia nu att skicka ut en tekniker för att göra varje enskild installation och därmed även säkerställa att allt fungerar.

– Våra tekniker kommer att åka ut till samtliga kunder som byter till vår fastmobillösning och installera och provringa telefonen tillsammans med kund. I de fall kunden dessutom har dator kommer man också att hjälpa till med installation med Internet och även gå igenom och säkerställa att den fungerar, säger Björn Berg, informationsansvarig för teknikskiftet, på TeliaSonera, till Telekomnyheterna.

Telias tekniker kommer även att kunna kontrollera huruvida kunden har trygghetslarm och förvissa sig om att kommunen är medveten om att den fasta telefonen kopplas ur.

Dessutom kommer kunderna att kunna testa systemet kostnadsfritt i en månad, då man bara behöver betala för samtalen som rings.

– För att ytterligare säkra att alla kunder har fått sin utrustning att fungera och att de är nöjda med den så kommer vi att ta kontakt med de kunder som själva inte kontaktar oss. Vi tror att de här förändringarna kommer att ändra kundernas syn på teknikskiftet rejält, säger Björn Berg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108