Efter noteringen på Nasdaqs First North-lista i förra veckan så laddar nu Bahnhof om för att erövra den nordiska telekommarknaden. Det framgår av bolagets kvartalsrapport som presenterades i dag.
"Utgångspunkten är en övertygelse om att Bahnhofs tjänster är efterfrågade, också ur ett internationellt perspektiv. Vi är Sveriges bästa bredbandsoperatör. Nu vill vi exportera våra tjänster även till den utländska marknaden", skriver bolaget i sin kvartalsrapport.
Redan nu har bolaget etablerat verksamhet i Finland, där man både har satt upp försäljningskontor i centrala Helsingfors.
"Vi satsar på att etablera oss i flera länder. Vi har jobbat med att stärka upp sälj- och teknikorganisationen med fokus på våra grannländer. I fas ett har det handlat om att bygga affärsmässiga och tekniska brohuvuden. Det innefattar allianser med andra, en stärkt organisation och investeringar i nät och teknik. Målet är att skapa förutsättningar för att kunna bearbeta nya marknader utanför Sverige", skriver Jon Karlung i sitt vd-ord och fortsätter.
"Grundtanken är enkel. Bahnhof har de tekniska och organisatoriska musklerna att genomföra det här. Vi har ett gott rykte, och en fingertoppskänsla för vad som fungerar på marknaden. I det ingår förstås också nya tekniska perspektiv, och ett synsätt som vilar på att vara öppen för förändringar. Vårt mål är att skaka om spelplanen på den nordiska marknaden. Under de kommande kvartalen kommer vi att redovisa mer om utfallet av den här satsningen."