NYHETSARKIVET
9 okt 2023 12:00
SKI: Fightingbrands tappar medan mainbrands stärks
Det var länge sedan operatörernas mainbrands kunde konkurrera med fightingbrands i Svenskt Kvalitetsindex kundnöjdhetsmätningar av den svenska mobilmarknaden. Men i år har glappet mellan de två kategorierna minskat väsentligt.

Medan samtliga fightingbrands har tappat mellan 2,5-2,9 betygsenheter så har mainbrands ökat mellan 1,4-4,4 betygsenheter. Störst ökning redovisar Telenors huvudvarumärke som ökat 4,4 betygsenheter. Största förlorare är Tele2:s fightingbrand Comviq, som tappat 2,9 betygsenheter.

Vimla är den privatoperatör som har högst betyg av alla privatmarknadsoperatörer, trots ett tapp på -2,5 betygsenheter. Bäst av mainbrands är Telenor.

Resultat i Kvalitetsindex mobila privatmarknadsmätning

• Fighting brands
Vimla 75,1 (77,6 förra året)
Hallon 72,4 (75,2)
Halebop 72,1 (74,7)
Comviq 70,4 (73,3)

• Mainbrands
Telenor 69,3 (64,9)
Tre 68,8 (66,8)
Tele2 68,3 (65,7)
Telia 67,3 (65,9)

Övriga 70,5 (72,5)
Branschen 68,8 (67,8)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108