Förra året petade Ownit Bahnhof från förstaplatsen på privatsidan i Svenskt Kvalitetsindex bredbandsmätning. I årets ranking behåller operatören förstaplatsen, återigen före Bahnhof, visar SKI:s sammanställning.
Generellt sett så ser SKI att kundnöjdheten på bredbandssidan ökat, framför allt på grund av förbättrad pålitlighet och support.
Innan Ownit tog förstaplatsen förra året så låg operatören på andra plats tre år i rad. Under året har bolaget fortsatt investera i bredbandsnätet och utvecklat sin kundservice, meddelas det i en kommentar till resultatet.
"Det har stundvis varit ett utmanande år, präglat av hög inflation och leverantörer som har höjt priser, vilket tyvärr lett till prishöjningar för kunderna. Vi har också haft perioder med mycket högt tryck på vår kundtjänst. Därför är det extra glädjande att se att vi i årets undersökning har lyckats höja betyget i kategorin service", säger Ownit-chefen Erik Linde och tillägger:
"Årets resultat bekräftar att vi fortsätter att leva upp till vårt rykte som bredbandsoperatören med Sveriges nöjdaste kunder. Vi är tacksamma för det förtroende våra kunder visar oss och ser fram emot att fortsätta leverera högkvalitativt bredband och en utmärkt kundupplevelse".
Här är operatörernas betyg i mätningen av privatmarknaden för bredband:
Ownit 73,2 (71,4)
Bahnhof 72 (69,8)
Telia 66,1 (60,1)
Telenor 64,9 (62,9)
Bredband 2 64 (68)
Tre 63,5 (61,8)
Tele2 62,3 (61,4)