Kommunikationstjänsten Truecaller redovisar en nettoomsättning för det tredje kvartalet om 398,7 miljoner kr. Jämfört med förra året är det en minskning med 11 procent.
Justerad Ebitda minskade också, från förra årets 181,5 miljoner kr till 145,8 miljoner kr under Q3. Det motsvarar en justerad Ebitda-marginal om 36,6 procent.
Resultatet efter skatt för kvartalet uppgick till 105 miljoner kr, jämfört med fjolårets 143,3 miljoner kr.
Nettoomsättningen för årets första nio månader var också ner; jämfört med förra årets föll den i år med två procent. Justerad Ebitda för perioden januari till september uppgick till 534,4 miljoner kr jämfört med föregående års 581,3 miljoner kr.
Vd och medgrundare Alan Mamedi skriver i vd-ordet att annonsintäkter är grundstenen i bolagets intäktsmodell. Med det sagt så påverkade den svaga globala annonsmarknaden återigen bolagets intäkter negativt, uppger han.