Messagingbolaget Generic redovisar i sin delårsrapport en ökad nettoomsättning med 15% för det tredje kvartalet, till 34,7 miljoner kr jämfört med förra årets 30,3 miljoner kr.
Rörelseresultatet, ebit, steg med 16 procent. Vid utgången av det tredje kvartalet uppgick den till 7,8 miljoner kr medan siffran för motsvarande period förra året uppgick till 6,7 miljoner kr.
För årets första nio månader förbättrade bolaget ebit med 21 procent, till 22,2 miljoner kr jämfört med föregående års 18,4 miljoner kr.
Tredje kvartalet är bolagets starkaste i år, enligt vd Jonas Jegerborn. Precis som efter Q2 anser han att Generic har fortsatt goda förutsättningar för tillväxt.
"Vi lägger framöver vårt fokus på intäktstillväxt, vilket på sikt också kommer att leda till resultattillväxt. Vi kommer därför att genomföra satsningar som innebär att vi bygger ut vårt kommersiella team och ökar utvecklingstakten i vår plattform", skriver han i vd-ordet.