Efter den senaste tidens alla anmälningar och klagomål mot Open Infras serviceavtal backar nu operatören om avgiften. I ett pressmeddelande skriver man "Masskritiken är befogad, kunderna har rätt".
Men operatörens pudel gäller bara de kunder som tecknat avtal med Open Infra före 2016.
"Ett antal kunder med äldre villkor än 2016 har felaktigt fått ett brev om att de ska godkänna nya drift-och underhållsvillkor. Det har varit fel från Open Infras sida. Vi har skickat ut rättelser avseende detta till kunder med äldre villkor. För kunder med äldre villkor än 2016 är det frivilligt att acceptera villkoren för drift och underhåll", skriver operatören i sitt pressmeddelande och fortsätter.
"Vi har begått ett administrativt misstag. Felet ligger hos oss och vi kan inte annat än att be om ursäkt för det."
Dock gäller en stor del av klagomålen mot Open Infra avtal som har ingåtts från och med 2016 och framåt, varvid Open Infras öppna ursäkt inte kommer att råda bot på alla klagomål.