När Råd & Rön i dag presenterade sin Svarta lista över de mest anmälda företagen så placerar sig Telenor och Allente tredje respektive fjärde plats på skamlistan.
Telenor har under det senaste året fått 170 klagomål som framförallt handlar om telefonförsäljare som uppgivit andra priser än de kunden sedan fått på fakturan samt att det varit svårt att säga upp abonnemangen.
Allente, som är med på listan för tredje året i rad, har fått 161 klagomål gällande vilseledande information, felaktig fakturering och svårigheter att säga upp avtal.
Paydrive som köpte Telias tjänst Sense för två år sedan och erbjuder bilförsäkringar baserade på hur mycket du kör, ligger på sjunde plats med 49 anmälningar. Många kunder har haft svårt att komma i kontakt med företaget som dessutom hänvisar till resultat i konsumentrecensioner som inte stämmer.
I särklass flest anmälningar har Dinbilgaranti med 633 anmälningar.