Dagens bokslutskommuniké från Telia är den sista med Allison Kirkby vid rodret som vd och koncernchef och Telekomnyheterna fick en pratstund för att sammanfatta hennes fyra år på Telia.
- Världen omkring oss har förändrats mycket under de här åren och det har även vi. Jag är stolt över den resa som vi har startat för att skapa "A Better Telia" och jag skulle säga att den största skillnaden är att vi har tagit tillbaka nätledarskap och konnektivitet tillbaka till hjärtat av vår verksamhet och vår strategi igen. Vi har fokuserat på den bästa aktören när det gäller konnektivitet genom att vara ledande både inom 5G och fiber för att bygga alla de viktiga tjänster som kunderna behöver för ett digitalt liv, runt det, säger Allison Kirkby till Telekomnyheterna.
Hon pekar även på förändringen av Telias design för ett par år sedan som en viktig förändring.
- Jag skulle vilja säga att vi har ett mer progressivt varumärke i dag. Det var en hel del Teletubbies över det tidigare varumärket, men jag har väckt liv i den lila stenen igen.
- Det är också ett mer fokuserat Telia idag än för fyra år sedan, efter att vi har sålt Turkiet, Carriern och Danmark. Att sälja dem har stärkt vår balansräkning och kommer att göra oss mer effektiva framöver. Nu är vi etta eller tvåa på alla våra marknader. Det enda jag inte lyckades lösa var att TV och Media-verksamheten, men vi gör massor för att skapa en bättre affär för framtiden och börjar redan se resultat av det under det fjärde kvartalet, säger Allison Kirkby avslutningsvis.