Bredband2 redovisar i sin bokslutskommuniké att man ökat nettoomsättningen till 403,4 miljoner kr (382,8 miljoner kr) under det fjärde kvartalet. Samtidigt har ebitda-resultatet ökat till 71,4 miljoner kr (59,4 miljoner kr) och rörelseresultatet, ebit, till 35,9 miljoner kr (23,1 miljoner kr).
Bredbandsoperatörens bredbandskundstock har under kvartalet ökat med 2 000 bredbandskunder till 455 200. Cirka 40 000 nya kunder kommer tillkomma under Q1 i år, då Bredband2 i januari slutfört sitt förvärv av Stockholms Stadsnät AB för 50 miljoner kr.
Bolagets vd Daniel Krook skriver i vd-ordet att företagsförsäljningen genomgått en förändring och att stora delar centraliserats. Detta uppges ha gett en positiv effekt i kompetensutbyte.
"Vi ser tydligt att denna förändring är helt rätt och har rekryterat fler säljare där avdelningen nu är på den nivån vi planerat inför 2024. Arbetet med omställningen till en mer digital
kundresa går enligt plan och stora delar av detta kommer att lanseras under första halvåret 2024 för alla affärsområden på företagssidan", skriver Krook.
Av rapporten framgår även att Mark Hauschildt, som är en av de största ägarna, under kvartalet har sålt av 20 miljoner aktier och nu äger 72,8 miljoner aktier, motsvarande 7,6 procent (9,69 procent) av kapital och röster i Bredband2. Därmed är han nu den fjärde största aktieägaren i bolaget.