NYHETSARKIVET
16 feb 2024 11:44
MyBeat i nysatsning med marknadsavdelning om sju personer
Genom en storsatsning på marknadsföring i sociala media och introduktionsrabatter på mobilabonnemangen ska MyBeat växa starkt. Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget i dag.

MyBeats nya delägare Steffen Kalve som bland annat arbetat på Google och drivit en egen digital marknadsföringsbyrå ska nu lyfta MyBeats försäljning genom en ökad varumärkeskännedom som framförallt ska nås genom TikTok, Instagram, Snapchat, YouTube och Facebook. Ett första grepp är att lotta ut ett års användning av en BMW i4 bland nya kunder och värvare.

Man kommer även att satsa på en aggressiv priskampanj, där man bland annat erbjuder sitt Fri Surf-abonnemang för 149 kr per månad i tre månader innan kunderna får börja betala det ordinarie priset på 419 kr/mån. En hastighetsbegränsad variant av Fri Surf finns också, för 399 kr per månad, men då begränsas mobildatahastigheten till 100 Mbit/s.

Den nya satsningen kommer förmodligen att innebära en rejäl personalökning för MyBeat, som enligt den senaste årsredovisningen, per den 1 april förra året hade sex anställda. Enligt dagens pressmeddelande ska den nya marknadsavdelningen initialt bestå av sju personer.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108