Efter petningen av Stefan Trampus, chef för bredbandstjänster i Sverige på TeliaSonera, så har operatören i dag gått ut med ett åtgärdsprogram för att få ordning på sin bredbandsverksamhet.
Under 2012 genomför vi på Telia ett antal åtgärder som samtliga syftar till att göra det bättre för våra kunder. Det är framförallt inom områdena fiber, teknikskiftet i det fasta nätet, kundtjänst och produktledning som Telia kraftsamlar under 2012, allt understött av en effektivare affärsledning, skriver operatören i ett pressmeddelande.
Här är några av de åtgärder som TeliaSonera presenterar:
För att komma tillrätta leveransproblemen av fiber skapar man en projektorganisation som har som enda mål att leverera fiberlösningar.
I kundtjänst rekryterar man 200 personer för att få bort kötiderna. Dessutom kommer hela organisationen att genomgå en stenhård satsning på utbildning.
Genom alla de initiativ vi tar under 2012 kommer vi att ta stora steg, hela vägen från utvecklingen av attraktiva produkter och tjänster till kundleverans, bemötande och uppföljning. Allt syftar till att nå vårt absolut viktigaste mål, att skapa en kundupplevelse i världsklass, säger Malin Frenning, affärsområdeschef för bredband inom TeliaSonera, i en presskommentar.